Monday, October 28, 2013

Komen seminggu lenjan suprima sedan (prevé)

Setelah puas pakai seminggu ini komen aku.

Pickup :
Agak ok nak compare dengan saga 1.3 manual aku, nak keluar junction pun smooth. Perasaan lain dari test drive unit (turbo dan NA) yang aku testdrive lama dulu, mungkin dah update ecu, tapi aku takde bukti ecu versi berapa.

Minyak :
Isi full tank (8 bar) rm84.xx kat meter tunjuk 700km, drive lebih kurang 119km dh drop 1 bar. Jalan bandar dengan jem agak parah la lingkungan 9km-10km seliter. Kalau naik highway sedap cruising.


Kesenyapan cabin :
Dah tentu lagi senyap lah sebab kereta baru, getaran pada dashboard,pintu dan sbginya tiada kedengaran. Bunyi dari tayar pun kurang. Aku buka hood depan check bawah wiper tu ada nampak carpet serap bunyi.
Tapi boleh ditingkatkan lagi, kira yg skrg ni bukan la yg terbaik pun.

Kedudukan kerusi :
Rasa tak support belakang, dah adjust macam2 kedudukan tapi rasa tengkuk dan badan mcm seat tu tak support.

Speed :
Bawa dalam lingkungan 70kmh - 120kmh je, enjin baru lagi. So far puas hati la. 

Keputusan :
Ok sangat untuk kategori C Segmen, cuma kelemahan-kelemahan FC , NVH, dan kedudukan kerusi perlu diperbaiki. Kata nak jadi jaguh global kan.

No comments:

Post a Comment